Digitalizarea afacerilor nu putea fi evitata in urmatorii ani, insa din “cauza” ori “multumita” pandemiei provocata de Covid19, aceasta digitalizare se intampla mult mai repede si intr-un ritm accelerat.
Inainte sa vedem ce implica digitalizarea afacerii, ar fi bine sa cunoastem motivele pentru care acest lucru urma sa se intample oricum.
MOTIVELE DIGITALIZARII
In primul rand evolutia tehnologica, o lume conectata si interconectata continuu unde informatia se afla mereu la indemana. Mai exact aparitia, evolutia si utilizarea telefoanelor de tip smartphone.
Astazi, majoritatea vizitatorilor unui site ori magazin online(in proportie de minim 70%) vin de pe un smartphone.
In al doilea rand directia data de marii jucatori(indiferent de nisa) si trendurile pe care acestia le stabilesc dicteaza comportamentul consumatorilor.
Spre exemplu aplicatiile de mobil pentru shopping online, retelele de socializare, cele de food delivery, s.a.m.d.
Astfel, daca afacerea pe care o ai nu este prezenta ori nu se promoveaza intr-o astfel de aplicatie, va ajunge sa nu existe intr-un timp foarte scurt sau va exista dar la un nivel nesemnificativ.
Tot aici este bine sa mentionam si programale care creaza ori ajuta la automatizari in cadrul productiei ori alte programare precum cele de tip CRM sau ERP care vin in ajutorul antreprenorilor. Pentru ca intr-o lume atat de contectata, concurenta este foarte mare si orice pas in plus spre digitalizare poate ajuta si mai mult.
Si nu in ultimul rand aparitia tehnologiei 5G care va crea o globalizare a tuturor aparatelor conectate la Internet, cunoscut sub denumirea de Iot(Internet of Things).
Acest lucru nu se intampla maine, dar intr-un viitor foarte apropiat cu siguranta. Prin urmare, antreprenorii care isi gandesc afaceriile pe termin mediu si lung le recomandam cu caldura sa ia in considerare acest punct.
Astfel, in urmatorii 5-10 ani, ca sa existi pe piata, afacerea ta trebuia digitalizata la maxim conform cu domeniul sau domeniile in care activezi, piata, vremuri si, fireste, buget.
Odata cu aparitia pandemiei in 2020 s-a impus necesitatea distantarii sociale. Prin urmare, aceasta fereastra de timp s-a redus mult sub jumatate. Estimam undeva la 3-5 ani in functie de nisa si competitie, asta intr-un scenariu optimist. Realist ar fi 1-3 ani pentru prima faza a digitalizarii.
Prin urmare, digitalizarea nu doar ca aduce profit si iti asigura longevitate, dar iti confera siguranta supravieturii in cazul unor situatii dificile precum o pandemie.
In acest sens, statul roman vine in intampinarea companiilor cu fonduri europene prin programul de Digitalizare IMM, care se adreseaza si microintreprinderilor, incepand cu anul 2021 si prin intermediul carora se pot obtine finantari de la 30.000 pana la 100.000 euro.
De asemenea, sunt si alte fonduri oferite de catre anumite primarii din tara, companii ori alte state, puse la dispozitia celor interesati pentru digitalizare ori inovatii in digitalizare.
Insa, inainte de a accesa astfel de fonduri, trebuie sa stiti ce exact ce anume va doriti sau aveti nevoie in cadrul procesului de digitalizare. Pentru acest lucru, venim in intampinarea voastra cu o lista generica, dar pe care o consideram utila.
CARE SUNT COMPONENTELE PROCESULUI DE DIGITALIZARE A UNEI AFACERI
Inca din capul locului este bine de mentionat ca in functie de sursa fondurilor si buget o parte dintre aceste achizitii pot fi integrale(platite o singura data) sau in sistem abonament(lunar sau anual). Iar asta ar insemna:
– achizitie hardware
– site web si/sau magazin online
– gazduire web, mail
– marketing online
– aplicatii mobile/software
– integrari sistem de plati,sistem de securitate cibernetica, CRM, ERP, marketplace-uri, s.a.
– listarea/promovarea in cadrul diverselor platforme de profil
Toate aceste asa numite “componente” trebuie asezate intr-un plan care sa ajute la evolutia afacerii prin: crestera si imbunatarirea productiei, optimizarea si chiar automatizarea procesului de munca, promovare, identificarea de noi piete/oportunitati/clienti, cresterea numarului de vanzari, a cifrei de afaceri si implicit a profitului companiei.
De asemenea, odata cu digitalizarea afacerii trebuie sa luam in calcul cateva aspecte precum: aparitia unor costuri lunare/periodice, respectarea normelor GPDR, protectia datelor si a sistemelor impotriva atacurilor cibernetice.
CUM SI CU CE VA PUTEM AJUTA IN CADRUL PROCESULUI DE DIGITALIZARE
Dupa cum am spus, lista de mai sus e una generica. Motiv pentru care, in functie de domeniul de activitate a fiecarei companii, pasii si componentele de digitalizare pot diferi.
De aceea, dorim sa venim in intampinarea clientilor nostri cu un pachet complet de servicii, de la consultanta, pana la achizitii, implementare si training. Iar pentru acest lucru, va punem la dispozitie un formular de contact pe care il putem considera punctul de pornire spre digitalizarea afacerilor voastre.